გაკვეთილის გეგმა



მასწავლებლის სახელი გვარი: ნათელა გონაშვილი
საგანი:  სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
სწავლების საფეხური/კლასი: საბაზო / მეცხრე IX
მოსწავლეთა რაოდენობა: 6
I   გაკვეთილის თემა. XVIII საუკუნის ფრანგული მხატვრობა.როკოკო, ნეოკლასიციზმი.
გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლე  გაეცნოს როკოკოს და ნეოკლასიციზმის მხატვრების ანტუან ვატოს და ჯაკ ლუი დავიდის შემოქმედებას.  მოსწავლემ შეძლოს ვატოს და დავიდის ნამუშევრების მხატვრული ანალიზი, ამ ორი სტილისთვის დამახასიათებელი მხატვრული ნიშნების ამოცნობა.  მოსწავლემ შეძლოს ჯგუფში მუშაობა.

N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
კლასის ორგანიზება.
  გაკვეთილის თემის მიზნის და შეფასების სქემის გაცნობა.
აქტივობის მიზანი: მოსწავლეებს ეცოდინებათ გაკვეთილის მიზანი და შეფასების სქემა.
ვერბალური ახსნა
მთელი კლასი
დაფა
ფლიფჩარტი
2 წთ
2


წინარე ცოდნის გააქტიურება.
კითხვა-რა იციან XVIII საუკუნის  მხატვრული მიმდინარეობის როკოკოს და ნეოკლასიციზმის შესახებ.
აქტივობის მიზანი:მოსწავლეებისგან როკოკოს და კლასიციზმის შესახებ ინფორმაციის მოპოვება.
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი
დაფა ცარცი
3 წთ
3




მასწავლებელის ლექცია  როკოკოს და ნეოკლასიციზმის ცნობილი წარმომადგენლების შემოქმედების და მოღვაწეობის  შესახებ .slide show-დახმარებით. მიზანი: მოსწავლეები გაეცნონ ვატოს და დავიდის შემოქმედებას.
მინი ლექცია
მთელი კლასი
ილუსრტაციები.
სახელმძღვანელო.პროექტორი.
10წთ


4




 სახელმძღვანელოს ტექსტზე და ილუსტრაციებზე მუშაობა კლასი იყოფა ორ ჯგუფად. ურიგდებათ ილუსტრაციები შესაბამისი კითხვებით.
 I -ჯგუფი
1. ილუსტრაცია ანტუან ვატო „მსვლელობა კუნძულ კიფერაზე“   კითხვა:                    
 1.1ჩამოთვალე დეტალები,რომლითაც სურათში ზღაპრული,იდუმალი განწყობაა შექმნილი.    
1.2.დაასახელე როკოკოს სტილისთვის დამახასიათებელი ნიშნები.
II- ჯგუფი                          
2.ილუსტრაცია ჯაკ ლუი დავიდი.
კითხვა: 
2.1რითაა ხაზგასმული სურათზე მომხდარი ფაქტის მნიშვნელობა.
2.2დაასახელე ნეოკლასიციზმისთვის დამახასიათებელი სტილისტური ნიშნები.
აქტივობის მიზანი:
მოსწავლეებმა შეძლონ ცალცალკე ჯგუფებში გააკეთონ ვატოს და დავიდის ნამუშევრების მხატვრული ანალიზი და გააკეთონ  პრეზენტაცია.
ჯგუფში მუშაობა
პრეზენტაცია
ჯგუფები

ილუსტრაციები
სახელმძღვანელო
18 წთ
6
შეფასება- განმავითარებელი კომენტარებით


ინდივიდუალური


3 წთ
7
გაკვეთილის შეჯამება.
 დაფაზე ვაკრავ  ვატოს ილუსტრაციას“ ფრანგული თეატრის მსახიობებს“ და დავიდის „ჰორაციუსების ფიცს“ და ვსვავ შემაჯამებელ კითხვას: ჩამოთვალეთ ის მხატვრული ნიშნები რომელიც როკოკოს და ნეოკლასიცისტურ სტილს ახასიათებს. აქტივობის მიზანი: შეძენილი ცოდნის გამყარება.
კითხვა პასუხი
მთელი კლასი


5 წთ.
8
თვითშეფასების კითხვარი


მთელი კლასი
თაბახის ფურცლები
4 წთ.



ს.გ.IX.4.    მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა ხელოვნების კონკრეტული ნიმუშის ანალიზის დროს.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           წინასწარ შერჩეული კრიტერიუმების მიხედვით აფასებს ნამუშევარს;
·           მსჯელობს იმის შესახებ, თუ რა ეფექტს აღწევს მხატვარი ფერის საშუალებით (მაგ. იწვევს გარკვეულ ემოციას, ქმნის განწყობილებას, გამოკვეთს მთავარს, აძლიერებს ჟღერადობას);
·           გამოთქვამს მოსაზრებას ხელოვნების ნიმუშის მხატვრული ღირებულების შესახებ და ცდილობს დაასაბუთოს საკუთარი აზრი.

ს.გ.IX.5.  მოსწავლე  შეუძლია  ამოიცნოს და  შეადარ ერთმანეთს  სხვადასხვა  ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები.  
    შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ახასიათებს XVIII საუკუნის ხელოვნების რამდენიმე მიმდნარეობ  ცნობილ ნიმუშს;
·           ამოიცნობს კონკრეტული მხატვრის ნამუშევარს და მსჯელობს მისი შემოქმედების სტილსა და მანერაზე.

ს.გ.IX.6. მოსწავლე იკვლევს და განმარტავს კონტექსტის გავლენას კონკრეტულ ნაწარმოებსა და ხელოვანის შემოქმედებაზე.  
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           სხვადასხვა ვიზუალური ელემენტების მიხედვით ამოიცნობს ეპოქას, რომელიც ასახული ნამუშევარში (ტანსაცმელი, ნივთები, ტრანსპორტი და სხვ.);
·           მსჯელობს, თუ რა გავლენა იქონია ამა თუ იმ ისტორიულმა მოვლენამ რომელიმე კონკრეტულ ნამუშევარზე;
·           მსჯელობს, თუ როგორ აისახება ეპოქის იდეური და სტილისტური ნიშნები ხელოვანის შემოქმედებაზე.




                                      საპრეზენტაციო უნარების შეფასება
თარიღი
    პრეზენტაციის სახეობა
მოსწავლე
     შეფასების კრიტერიუმები
შემაჯამებელი ქულა


სათქმელის ნათლად და გასაგებად გადმოცემა,კონტაქტი აუდუტორიასთან. 
        0-3
თვალსაჩინოებისა და ტექნიკური სასუალებების გამოყენება  
   0-4
კითხვებზე ადეკვეტური პასუხის გაცემა 
0-3
    
ქულათა მაქსიმალური რაოდენობა
10

























                                ხელოვნების ნიმუშის ანალიზის შეფასება
                ხელოვნების ნიმუში               ავტორი
მოსწავლე
                შეფასების კრიტერიუმები
შემაჯამებელი ქულა

აღწერს ნამუშევარს


0-2
აანალიზებს კომპოზიციას და მხატვრულ-გამომსახველობით საშუალებებს
0-3
ასაბუთებს საკუთარ ინტერპრეტაციას

0-5
ქწულათა მაქსიმალური რაოდენობა

10


























                                                                                                      თვითშეფასების ბარათი
კლასი------
სახელი/გვარი-----------
თარიღი--------
1.            რა გავაკეთე გაკვეთილზე კარგად
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2.            რა გამიჭირდა
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
3.            რა გავიგე ახალი
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
4.            როგორ ვიმუშავე ინდივიდუალურად, ჯგუფში.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
5.            კმაყოფილი ვარ თუ არა, გაკვეთილის შედეგით.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Комментариев нет:

Отправить комментарий